söndag 26 oktober 2008

Post inflyttningsmayhem

Okej, var det någon som såg den där bulldozern som körde över mig någon gång tidigt i morse? Något måste det vara, för jag känner mig som en blöt fläck i dag.
Inflyttningsfesten kommer kanske kunna gå till historien som en av de allra bästa, hoppas mina grannar håller med om det också. Sista själen gick hem halv fyra och sedan tog jag på mig diskhandskarna och storstädade hela klabbet i spetskjol. Det tog en jäkla stund kan jag lova, men desto skönare att vakna med träkeps och inte behöva känna lukten av gammal grogg och se rödvinsfläckar på hela golvet. Hellre städar jag full än bakis...

Nu återstår bara att se hur den vilsna hatthyllan ska hitta tillbaka till sin plats på väggen. Den brakade i golvet ganska tidigt in på kvällen, men vem kan klandra den när den var överbelastad med 25 jackor?

Dä örner sä, helt enkelt. Nu ska jag snygga till mig för söndagsdejt med en sjukgymnast. Funderade på att blåsa av den här också, men ångrade mig när han ringde. Så nu ska jag försöka snygga till mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh, kuwl med dejt och partaj!. jag blir avis! have fun!

E sa...

frida: Släng in en sovmorgon så är det väl ungefär vad man vill ha ut av en helg. :)