fredag 13 februari 2009

Är bröderna Olsson verkligen bröder?

På väg till Garlic & Shots tänkte jag på hur skönt det känns att sitta på t-banan och titta på utarbetade människor på väg hem från jobbet medan man själv har varit ledig hela dagen. Sen poängterade Cc att deras vecka var slut i dag - då min börjar. Med ens var jag nere på jorden igen.
Vi hade den roligaste kvällen på länge, drack billig öl och diskuterade bilden på Bröderna Olsson i flera timmar. I morse hade jag ont i halsen av allt skratt, sånt gör själen glad.

Just nu gör helgpass mig inte så mycket dock. Det enda jag lever på är Rom. 60 lock är på väg in från finfina csn och i dag har jag suttit och kollat på bilder på mitt nya kvarter: Prati. Tre helgnätter på redaktionen känns som en klackspark när jag tänker på dagliga promenader genom Vatikanen, trenchcoat i mars, plugga på gräsmattan i Villa Borghese, påskresan till havet och weekendtripper till K:s hus i norra Lazio.

Inga kommentarer: