tisdag 3 februari 2009

Halvvägs

Tack Gud, jag är skyldig dig en bordsbön och minst två kyrkobesök. Mitt källarförråd är tvärfullt, uppskattningsvis har jag en halv miljard grejer där nere i en miljon olika lådor. Ändå hittade jag allt jag letade efter i de översta två: Rocky-album, reservlampan och alla grammatikhäften från gymnasiet.

Jag fick brev från min skola i dag med ett välkommet antagningsbesked i. Bokade biljetten ned direkt, nu är det ju liksom klart. Noterade att det fanns ett nytt alternativ att välja till på bokningssidan: konkursskydd. Snacka om tecken på en deppig tid. Tjejerna har redan börjat kola på datum att komma och hälsa på. "Ge igen för gammal ost", sa A och syftade på när jag och Josse åkte till dem i Barca. Vi sa bara att vi skulle komma och hälsa på, inte hur länge och så stannade vi typ 15 dagar. Så hon har all rätt att våldgästa i veckor...

Nu, måndagsrutin (måndag för mig i alla fall):
* badkar
* hårinpackning
* söndagsbilagor
* ansiktmask

Inga kommentarer: