torsdag 28 maj 2009

Champions League + 1


Den här killen var glad. Han och hans kompisar underhöll oss en bra stund i går, från Terminis skitiga plattform till Mazzini-korset. Det var den vanliga pubertala nivån på det, fotbollsfans är inte vidare komplicerade varelser egentligen. Och melodierna till gay-pikarna och loser-pikarna var de samma som jag hörde genom mitt fönster när jag bodde granne med Råsunda. Och medan italienarna suckade skrattade jag. Jag gillar det, just för att det är en okomplicerad glädje. Vi tvingades dock säga hej då till Barca-gänget och tog oss till Circolos gård istället för storbildsskärm och öl i plastglas. Där gällde inte alkoholförbudet som låg över resten av stans centrala delar. Eller så struntade man i det. Segeryran fortsatte sedan på 105:an och Campos bakgator.

2 kommentarer:

anna sa...

ja hade totalt missat att det var championsleague. ser kuligt ut.ligger i tentakoma nu. förutom de försök till blogginlägg som jag försöker skapa. det är mkt svårare än vad man tror. :)

E sa...

Anna: Jag tycker dina hittills är kalasbra. Nästan lite som att prata med dig...