tisdag 12 maj 2009

U-land

Ända sedan jag bytt rum här i lägenheten har min kontakt med omvärlden avstannat lite. Med andra ord: rummet är helt utan uppkoppling. Okej, den har varit knackig hela tiden innan också eftersom jag snor från någon granne nån trappa upp. Men nu: nada, zip, niente. I köket finns det dock, så nu sitter jag här. Med armarna så långt utsträckta framför mig för att få mottagning nog att surfa så jag får kramp efter nån minut. Det här landet är verkligen ett u-land ibland...

Därför blir bloggandet numera därefter, sporadiskt. Senaste veckan: Campo, omvärdering av klubben La Maison, havsutflykt med bikiniränder, underbar bläckfisk och dito musslor, Villa Borghese och så fantastiska spelningen med Glasvegas på Circolo igår. Lätt en av de bästa spelningarna jag sett. Nu ska jag lägga mig och drömma om James Allen. Och här ett litet treat för er:
Ponte Umberto I - bättre än vilket jävla vykort som helst.

1 kommentar:

V sa...

Men åååååååh. Jaaaaameeeeees! (Kan def känna den ljumna kvällen.)