onsdag 19 augusti 2009

The big fat italian wedding

Plötsligt är det onsdag. En väska står halvt uppackad vid sidan av sängen och på täcket ligger en annan, en liten större. I den ligger än så länge bara ett par Converse i en systemetpåse. De är nytvättade och numera helt rena från göteborgsleran som gjorde dem helt oigenkännliga.

I morgon landar jag i Rimini. Där ska två personer svära evig trohet till varandra. Jag, CC och K svär på att ställa till med ett smärre inferno på samma tillställning och redan innan finns det mycket som indikerar på att den satsningen går falla i god jord.
Cocktailklänningar i somriga färger, trehundra mer eller mindre tokiga gäster, ett gammalt slott på vischan, en hel del vin och ännu mer varm sol mot bleknande axlar. Ja, det kan ju bli hur jäkla bra som helst.

Jag borde packa. Känns som jag kan behöva lite mer saker med dig ner förutom sunkiga gympadojor. Istället tar jag ett glas vin till- SEN packar jag. Bada någon?

Inga kommentarer: