måndag 3 augusti 2009

What's my age again?

Ibland är dom sköna att ha. Oftast bara till jävulskap. Särskilt om det inte blir nåt av dem - de där man kan sms:a mitt i natten. I Stockholm är de utrotade. I Karlstad kryllade det av någon anledning av dem. Och när jag ofrivilligt ramlar på nån av de sistnämnda på fejsbook numera är de alla stadgade, har barn och tycker att höjdpunkten en lördagkväll är att spela Alfapet och ta en cider på nån annan stadgad persons nybyggda altan.

Jag kräks lite i munnen.

Jag har en månad kvar i Sverige nu. Eller om det är fem veckor, jag vet inte så noga. Uppenbarligen är det två saker jag ska göra fram tills jag åker härifrån: jobba och dricka vin. Helst inte sova så mycket, det är ändå tid min kropp tycker vi kan lägga på annat. Som att kolla på gråtfilm till exempel. I går avverkade jag två sådana och en komedi om världshistoriens händelerikaste fylla. Jag blev lite avis och försökte räkna ut antalet timmar tills det var helg igen. Det blev så klart alldeles för många.

Jag vet inte om man får fungera så här när man är närmare trettio än tjugo. Ska googla det i morgon.

Inga kommentarer: