måndag 22 december 2008

Ett inlägg utan fyndig rubrik. Yeah, you heard me!

Åh, ljuva ledighet. Skulle jag vilja säga, för egentligen går jag mest runt och tycker det känns konstigt att jag inte jobbar. Elva av de senaste fjorton dagarna har ju jag suttit och tagit ett litet steg närmare musarm, då känns en vecka ledigt knepigt att greppa.

Ändå en rätt skön dag, borträknat min sväng förbi Kungsgatan. Träffade bror på Stureplan och gick och käkade lunch på ett ställe vid Östermalmshallen. De hade lustiga julsallader, men jag kände att jag nog får så det räcker ändå och valde en Ceasar istället. Vi pratade galna taxichaufförer, att få en bedrägerihärva i julklapp och kompisar med coola jobb och franska flickvänner. Det var fint. Vi bytte julklappar och sen åkte han hem för att hämta väskan och dra till Värmland.

Jag köpte två julklappar till mig själv, bara för att! Det blev en parfym och en ny iPod, eftersom min gamla fick ny ägare på t-banan för några veckor sen. Gick Kungsgatan mot Hötorget och svängde in på Siba för poden. 50 nummer före mig i kön och jag bet ihop i tjugo nummer tills jag insåg att det bara var för betjäning. Sedan var det minst 60 meter kö till kassan. Fuck it, tänkte jag och kom på att Mac-butiken ligger en bit upp. Svart Nano, ja 8 gig, tack, hej då och hej t-banan. Snabbt och enkelt.

Nu spenderar jag kvällen med att packa väskan med kläder och mig själv med glögg. Vinrus, gött käk och en bra film är min uppladdning för skogen.

Inga kommentarer: