fredag 12 december 2008

"Inte för att vara tjatig, men..."

Pendlar mellan skitsur och sprudlande i dag. Skitsur hela förmiddagen hemma och ville helst bara sparka på något. Valde en dörr och fick ont i ont, och blev så klart ännu mer sur med en öm tå. Hade det inte varit för alla söta gubbar på t-banan så hade jag nog bitit någon på jobbet. En gubbe med käpp var sötast, han skrattade och skojade med folk som var apstressade och när jag frågade om han ville sitta så sa han "bara om jag får sitta bredvid dig". Gamla snälla gubbar gör mig alltid på bra humör!

Nu är jag lite irro igen. Folk som snart ska gå hem från jobbet en fredag borde ha mer trevligpotential än de har här. Alldeles nyss kom en av ledarskribenterna och var dryg. jag var ännu drygare tillbaka och sedan låg det ett åskmoln mellan oss resten av eftermiddagen. han drog den sämsta lögnen jag vet:
– Inte för att vara tjatig, men... Jo det menar du visst och ja, det är du!
Nu när jag tänker efter är det nog just vad jag borde ha svarat också...

Andra bra lögner:
"Nej, du stör inte"
"Nej, jag sover inte"
"Jag mår bra" (skulle vara underhållande om folk började svara superärligt på frågan "hur är läget?")

Inga kommentarer: