söndag 14 december 2008

Japp, jag är både välutbildad och smart

Gå och dansa med underbara vänner: bra idé.
Gå och dansa och vara ute sent och gå och lägga sig, full som en kastrull, klockan fyra när man ska upp nio: mindre bra idé.

Jag var ett trasigt litet vrak när klockan ringde i morse, hade inte borstat tänderna och dessutom stått i ett kök halva natten och rökt. Med andra ord luktade håret som det brukade göra på söndagmorgnar i början av 2000-talet - askkopp. Var så trött på t-banan till jobbet att jag inte ens orkade försöka ha en bra kroppshållning och hela dagen har jag sedan suttit på redaktionen och knappt gjort en enda vettig sak. Eller, i alla fall inte i ett vettigt tempo.

Snart åker jag hem, tar med mig pad thai upp i soffan och plöjer två filmer, gärna småtöntiga med kärlekstema. Det borde hela en smula.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha jag har också ätit pad-thai idag...