tisdag 9 december 2008

Deppblogg - återkomsten

Jag tror man ska känna sig full av energi, glad och taggad efter en vecka utomlands. En kick man kan leva på ett tag som gör vintern mindre outhärdlig. Jag känner mig överkörd av tåget. Som om jag klev på flyget hem, men av någon anledning hamnade fel och klev av i Kazakstan och känner mig vilsen.
Sverige, Stockholm, Bromma, journalistkarriär. Allt det är helt fel för mig just nu. Jag vill inte. Jag vill tillbaka. Inte nödvändigtvis till alperna, men till ett mindre komplicerat liv med andra highs och lows.

Så klart var alperna fantastiskt dock. Segertåget drog fram genom Corvara som en uppfriskande vind, den byn blir nog sig aldrig lik igen. Veckan innehöll två meter snö, tomma backar, glüweine, stewardragg, stängda vägar, polenta, världens fjärde bästa after ski, uggs, pudersnö till midjan, inflammerade smalben, total internetfrihet, inhemska cigaretter, tvärstenade belgare, en förälskelse eller två, underställ, bëgnudÿs, rock'n'roll-flygning, brutna stavar. Bland annat.

Och plötsligt är Italien över allt: extrapris på prosciutto crudo på Ica, pastatest i kvällstidningarna, gli azzurri får spö på tv:n. Nu äter jag Baci, kollar på Britney-dokun och gömmer alla vassa föremål i lägenheten.

9 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad jobbigt....ibland är det faktiskt bara hemskt att komma hem...men du har nog igen det tror jag, vintern är ju faktiskt lång! prosciutto crudo är äckligt!!!!! men bacio är gott:) puss

Anonym sa...

eller baci....är också gott:) kommer du hit nåt snart?

Anonym sa...

Innehållet i veckan, jesus min avundsjuka.

E sa...

Johanna: Både baci och bacio - gottgott! Jag kommer hem så snart jag kan efter nyår, typ vecka 2 eller 3! Funkar? Puss
V: Du förstår varför man längtar tillbaka! :)

Anonym sa...

Semesterdelen lät fantastisk.

E sa...

Hanna: Inte mycket att klaga på där, nej! :)

Anonym sa...

Och molnen! MOLNEN! Jag såg först nu!

Anonym sa...

det har du rätt i:) båda är mycket bra! ja det tror jag funkar super! vår b-uppsats ska vara inlämnad vecka 3 tror jag.... iaf kom! puss

E sa...

V: Vad är moln och vad är snö var en ständig fråga där nere! :)
Johanna: Kollade med Josse också, vi ska försöka tajma in visiten samma helg. Annars kommer jag både i jan och feb. Puss