måndag 27 april 2009

Gud straffar direkt

Jag har gjort dumma grejer i helgen. Mycket dumma, och det vet tydligen Gud. För natten till i går gav han mig en dunderinfluensa som gör att jag har ont i precis varenda led i hela den fördärvade kroppen. Jag menar verkligen varje led, till och med skenbenet gör ont. Att ha feber i en 80 centimeter bred säng utan möjlighet att sitta bekvämt någon annanstans driver mig till vansinne.
Tack Gud! I get it.
Nu ska jag försöka klura ut vad febernedsättande heter på italo.

Uppdatering: 2000 mg medicin två gånger dagligen sa doktorn. 13 timmar sömn senare tror jag det hjälpte.

3 kommentarer:

frida sa...

men fy. ont i lederna är värst efter magsjukan. och att vara sjuk någon annan stans än hemma är inte heller en höjdare. bäst att vara sjuk är helt klart när man bor hemma och mamma vabbar och tar hand om en hela dagen. men ja, det var ju ett par år sen nu. :( krya på dig!

Johanna sa...

hmmm, nu blev jag nyfiken!!!! vad har du nu hittat på:)stackare som är sjuk! det som är bra iof med att vara sjuk i italien är att de har jäkligt mkt starkare grejer man kan få utskrivet där än här hemma... hoppas du blir bra snart, saknar dej puss

E sa...

frida: Jag hade nog nöjt mig med att få vara hemma i min egen säng! :)
Johanna: Absolut! De gör bra cocktails på apoteket.