torsdag 2 april 2009

Svenskkollektivet i Rom blir större

Jag vet inte om jag nämnt det, men vårt lilla Stockholmskollektiv i Rom har fått tillökning. Och älskade vännen B har hittills fått ett fint välkomnande till stan. Under dagen i går behövde dock molnen sköljas ut, för det var syndafloder och åter syndafloder, självklart precis när vi skulle ut och röra på oss. Det är lite så här, when it rains - it poors.

Vi började med vin hemma hos K, som hade sin flat mate med tillhörande tv-team (han jobbar för RAI) i rummet intill. De spelade in några scener med green screen. Sen tog vi oss ned mot Navona för onsdagsklassiker. Tyvärr var stället stängt, efter att det läckt in regnvatten och kortslutit hela lokalen. Vi drog vidare mot finfina Campo dei Fiori och hittade en uteservering med den fantastiska dealen en liter husets röda - 10 euro. Vi tog två. Och jag rökte lite för mycket och vaknade upp med typ bronkit i halsen. Hoppas att några cigg löser den saken...
Här är Piazza Navona by night!

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag är mycket nöjd med den ekonomiska kvällen. 5 euro på rödvin och 5 euro på taxi. Bra jobbat! KRAM

E sa...

Karin: Mycket bra jobbat! Min plånbok gjorde vågen när jag kom hem. Puss