torsdag 9 april 2009

I dag dör Jesus!

Om jag ser ett litet "glad påsk" till på Fejsboken går jag upp i atomer. Vad är det med folk egentligen?

Själv sätter jag mig på tåget till Marche i eftermiddag. Där blir det gödning på hög nivå, om jag ska tro mina källor. I Marche bor K:s italienska extra-familj och vi ska inhysas i hennes ex-svärföräldrars lägenhet. Sen blir det mat, procession, mat, kyrka, mat, mat, prat, kanske en sväng ut på byn, mat och mer mat. Förhoppningsvis akompanjeras inget av ovanstående med jordbävning, men man vet aldrig eftersom vi rör oss åt samma håll som efterskalven just nu.

När vi kommer tillbaka hem till Rom på måndag blir det fest från lunchtid på Roms bästa rockklubb, Circolo. Vi kan nog behöva röra på oss då...

2 kommentarer:

josse sa...

K:s ex:s svärföräldrars lägenhet. det kallar jag gästfrihet!

E sa...

josse: Det gör jag också! :)