måndag 22 juni 2009

I blame it on the boogie

Bakis på jobbet en måndag – det är grejer det. Jag känner mig vuxen och mogen här i min hålögda och trötta uppenbarelse.
Det hela var dessutom en fullständig överraskning, en tvåstegsraket: dels fyllan i går och sen uppvaknandet i morse. Tydligen är det sånt som händer när man är bakis en vardag och vuxen - man blir förvånad. Ibland över att två glas vin (okej, det var inte bara två glas i går, men ni fattar) kan ge träkepsen en comeback. Ibland bara över det faktumet att man glömt att man tafsade på boxen i går och kommer inte på det förän man vill dricka direkt ur duschslangen.

Jag körde en kombo i morse. Och har hittills inte lyckats klämma ur mig mer än en kortis i artikelväg. Jag är själv stolt över min fina tajming eftersom jag sitter med tre sidors-knäck framför mig och hyllas för att jag fick snacket med blåblodingen i torsdags.
I kväll ska jag åla mig i soffan framför Top Gun. Det är på sin plats säger kroppen. Och så ska jag längta till helgen.

Inga kommentarer: