söndag 28 juni 2009

När sommaren började

Den här helgen har det varit sommar. På det sättet som jag yttepytte-längtade efter när det var dags att lämna Rom. Den här helgen har lite grann kompenserat för mottagandet med 13 grader och regn den där dagen.

I fredags skrek min kropp efter vila. För en gångs skull fick den bestämma och jag och mysbyxorna tog en kväll i stillhet: fotbollen, kvällspromenad och "Living with Michael Jackson". Tretton och en halv timme senare väckte L mig och vi bestämde oss för badutflykt. Utan hund men med jordgubbar intog vi Kanaan-badets gräsmatta och snackade strunt medan jag försökte återuppliva min bränna. Upptäckte att svensk sol tar frustrerande dåligt men var glad ändå. L är okrönt världsmästare i rea-fyndande och vi körde ett kvalrejs i Vällingby (med extremt god utdelning, fyra nya kärlekar) innan vi körde till Ängby för grillmiddag med mamma & pappa L. Efter det: tre tjejer, en massa att prata om, mycket Michael Jackson youtubande och en del vin. Jag och CC slummade sedan ut till Garbo och skrattade så vi vek oss dubbla.

I dag struntade jag i sovmorgon och klev upp för att Sverige-premiärdoppa mig och ge huden en omgång till. Varenda barnfamilj i västerort hade röstat på Ängbybadet idag och jag var tvungen att suga musten ur iPod-batterierna för att stå ut. Men det var så värt det. Tog en promenad hem förbi Åkeshovs slott och kände mig lycklig. Nu har jag lagat mjölkstuvade makaroner: low carb my ass, det är ju helg. Och i morgon är det måndag. Djup suck på det!

3 kommentarer:

L sa...

.. och det har bara börjat vännen! Glad!

josse sa...

vill införa "like-tummen-upp" här på bloggen, sån som finns på fejjan. det är en fröjd att läsa dina inlägg. när du kommer igång är det inget som stoppar dig! me like! puss

E sa...

L: Ypperligt! :)
Josse: Gulle du! Nu blev jag glad och varm!