tisdag 2 juni 2009

På upploppet...

I dag var första morgonen på tre veckor som jag verkligen sovit ut. Och i går var första kvällen på två veckor som jag var hemma före midnatt. Jag kommer ha svårt att vänja sig att man i Sverige sitter hemma på måndagskvällarna och kollar på sommar-repriser...

Det var en konstig vecka som gick. För mig utgång sex kvällar i rad och för Rom Champions League-final, G8-möte och finaletappen i Giro d'Italia på mindre än fyra. Det sistnämnda såg vi från en dammig, men väldigt bra plats på kullen som ligger precis vid gatan Via dei Fori Imperiali, just utanför Colosseo. Vi hade upploppet framför oss och en storbildsskärm till höger och kunde följa det hela perfekt. Synd bara ingen av oss hade riktigt fattat vad EXAKT vad som krävdes i tidsskillnad för att vinna och vi jublade på lite fel ställe. Men ändå!

I dag är det Festa della Repubblica i Italien, det vill säga att man firar den dagen som Italien blev republik. Jag firar sovmorgon, tid att plugga inför mitt examensprov och inte så mycket mer. Vädret har tagit en kort semester och kommer inte tillbaka förrän i morgon, så utomhus missar man ändå inte mycket mer än vita och gråa molntäcken.

Nu tittar jag på bilder från Rom och bilder på vad som händer hemma i Stockholm. Ömsom saknar jag, ömsom vill jag stanna kvar. Jag tror jag aldrig har varit i sådan känslomässig limbo förut i hela mitt liv...
Molnigt Colosseo med tusentals cykel-tifosi.

(Ja, jag vet. Detta kan ha varit det tråkigaste blogginlägget som någonsin skrivits.)

2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tycker inte alls tråkigt.

Hoppas vi hinner med ett glas vin i sommar.

Kram

E sa...

Hanna: Tack! Och klart vi gör- mindre berusade i inledningsskedet den här gången. :)