fredag 5 juni 2009

L'ultimo...

... giorno a scuola. Blödiga jag kunde knappt hålla tårarna borta. Trillade in redan vid tio-snåret för att lugna tenta-nerverna med en kaffe, några cigg och lite prat med fina vänner. Så gjorde jag också, men blev inte särskilt mycket lugnare av det ändå. Tentan gick dock bra och jag sitter nu här med diplomet bredvid mig. Och jag känner mig nöjd. Faktiskt väldigt nöjd, på en antijante-sätt.

Tog vanliga svängen hem: via Repubblica, ner i metron och köpte min sedvanliga italienska Vanity Fair hos min giornalaio. Besvikelse dock att det inte var min snubbe som stod där nu, honom ville jag säga hej då till. På torsdagar brukar han lägga Repubblica + Vanity Fair i en liten hög åt mig så den väntar på mig efter skolan. Väldigt fint! Nu sitter jag i köket, sista kvällen på Mazzini och jag ska snart pysa iväg för vin på vårt ställe på Campo och sen klubbpremiär för ett ställe i Testaccio.

I morgon lämnar jag min lägenhet. Det hugger i hjärtat, den har blivit så hemma. De sista dagarna ska jag bo i mitt andra hem, på Via Grosseto i Pigneto. Det kollektivet är galet, men de är också fina. Dessutom är det nästgårds med Circolo som är destinationen halva helgen: deras poolhäng på dagarna och klubben i morgon kväll.

Soundtrack of Roma 2009:

3 kommentarer:

Johanna sa...

grattis till att provet gick bra (såklart det gjorde) vad skönt! ja njut ordentligt av sista dagarna nu.... hoppas vi ses snart kram

anna sa...

Bra jobbat Elin! Du är bäst! Njut nu av tiden. PUSS

E sa...

Johanna & Anna: Jag glömde säga tack. Tack, fina ni! ;)