torsdag 4 juni 2009

Min skalle i genomskärning

* Byggjobbare. Min ena innergård svämmar över av byggjobbare. Gud vet vad de sysslar med, men det låter mycket. Jag tror det är det som är poängen med deras jobb: hörs de inte finns de inte. Tyvärr är de inte så heta. Många byggjobbare är heta, det är nåt med hängselbyxor och verktygsbälte. En är het, resten ser ut som den besvikelsen som alltid möter mig när jag ska få hem en hantverkare: femtiotaggare som blivit bortskämd av frugan för länge.

* EU-valet. Jag kan mer om det italienska än det svenska. Fattar dock att man borde ha gjort sig insatt, men hela kalaset är ju redan över när jag kommer hem. Så jag struntar i det. Eller, jag läser en del småskräp om det. Men långt ifrån det viktigaste. Och inser att det enda jag vet är jag inte skulle ha kryssat Anna Maria i alla fall. Jag blir så skeptisk mot en person som frivilligt ligger med Carl Bildt.

* Hemlängt. Känner jag någon sådan alls?

4 kommentarer:

Frida sa...

Politikerfruar över lag undrar jag vad det är för fel på. När ska Han på en Harley Davidson komma och plocka upp dom, rädda dom från all retorik?

E sa...

Frida: Det borde finnas en HA-kille med pipskägg till alla förbisedda politikerfruar. Konversationer som begränsas till grillkorv, ölburkar och förgasare och precis vad de behöver!

frida sa...

verkligen. det borde politikerna se till ;)

E sa...

Frida: Mejlar du Calle så tar jag Freddan..? :)