fredag 10 juli 2009

Fuldag deluxe

Jag har en snäll chef. När hon fick syn på min sorgliga uppenbarelse stack hon en hög med tidningar i famnen på mig och sa: "Research! Gör den hemma! Betald arbetstid! Trevlig helg!". Jag log matt och protesterade dåligt. Sen släpade jag mig hem igen. Tid på jobbet: tre timmar och fyrtiofem minuter. Skrivna artiklar: noll.

Förutom hängigheten kände jag mig lika snygg som en punkterad muffin i mina high waste-jeans och trench-coat i dag. Båda plagg som jag egentligen älskar, men ibland går det ju bara inte. Jag misstänker själv att det hade att göra med att min frisyr såg ut som en blöt skurmopp. Alternativ: fuldag. Detta överjävliga påfund som ingen begriper sig på. Bostad på mars: javisst. Lösning på fuldag: sorry - next!
Gud var på illmarigt bushumör och satte ett gammalt ligg mitt emot mig på tuben. Tack! Som tur är har aldrig kallsnack varit något problem för mig. Jag är snarare okrönt mästare i det, gav Gud fingret och hamnade återigen på god fot med ligget. Inte för bra hoppas jag bara, så kul var det inte.

I helgen sitter jag på en skärgårdsö och trycker. Förmodligen i lånade stövlar och dito sydväst.

Inga kommentarer: