onsdag 8 juli 2009

Jo, det där med namn

Jag läser "Att vara Charlie Schulmans pappa". Inte för att jag gillar småbarnsbloggar, jag avskyr dem snarare. Kanske hoppas jag att Alex ska bli den första att skriva om föräldralivet ur ett roligare perspektiv. Det ploppar nämligen ut barn lite överallt nu alternativt göds i ugnen och ploppar ut inom en snar framtid.

Som ni vet klämtar inte den klockan alls för mig. Men jag läser ändå. Framför allt läser jag inlägget där frågan om lilla Charlies andranamn kastas ut till allmän spekulation. Vad ska det lilla livet få för andranamn? Och vad slås jag av? Att Sverige är till bredden fyllt av blivande eller varande föräldrar med dålig smak. Snudd på barnmisshandel-dålig smak. Jag framför härmed mina innerliga kondoleanser till alla Melissa, Thilde, Angelica, Lizette, Juli, Aurora och Leia: May the force be with you.

3 kommentarer:

frida sa...

fattades bara en cassandra.

Medelklassman sa...

Säger en del om Schulmans läsare, eller hur?

E sa...

frida: Ryyys!
30+: Jag tror inte vi kan beskylla Schulman för det. Det finns fler päron med kass smak än han har läsare.