tisdag 7 juli 2009

Fyra nyanser av grått

Jag och influensan kommer verkligen inte överens. Jag försöker vara rebellisk och hålla mig aktiv, men åker vid varje försök på en käftsmäll. Så nu har jag kapitulerat, intagit helgjutet soffläge med panodil, transbärsjuice och fjärrkontroll. Det är dagar som denna som man tycker att man borde catch a break. Men tv:n vägrar, den fullkomligen svämmar över av tv-shop: krämer, mirakelmoppar och vibrationsträningsgrejer. Känns som exakt samma utbud som när min familj fick kabel-tv 1989. Innan jag dör ska jag ha köpt något där, jag vet bara inte vad. Men det är mitt mål. Kanske den där fantastiska blendern som mixar och hackar allt från nötter till blyhagel.

Jag är fyra nyanser av grått i dag: grå mysbyxor, grått linne, grå Musse Pigg-tisha och en smått grå ton i fejset. Man blir det av den här sjukdomen tror jag. Tittar på en nytaggad bild från i fredags och ser ingen som helst likhet mellan min ansiktston i dag och den framför stora scenen i fredags. Måste jobba på det, men det är så svårt när det a.) regnar ute och b.) man ändå inte orkar sig ut genom dörren.
(Mina grannar har nog fattat nu att jag gillar den här låten och att jag inte låter som varken Bruce, Kenny eller Cindy)

Inga kommentarer: