måndag 20 juli 2009

Note to self:

Det är inte idealt att festa tre gånger så mycket som man sover under en helg. Det är roligt som fan - men inte idealt. Särskilt inte när man är närmare trettio år än tjugo. För då somnar man på tunnelbanan tre gånger på fyra dagar. I dag slocknade jag vid Fridhemsplan och var tvungen att spela Rage against the machine på högsta volym för att inte vakna upp i ett SL-garage någonstans i Hässelby.

Medan jag suttit i telefonköer och researchat på jobbet i dag har jag med ett halvt öga planerat två tripper som ska lura mig att tro att jag också har semester: Way out west och 08:or goes Värmland. Det sistnämnda blir något vi pratat om i över ett år: tåga till Karlstad, visa upp gamla hoods, käka på Blå, dricka öl på Ankan-balkongen, hyra bil och bada i Vänern, fika på Alster och dansa på... Ja, jag vet inte riktigt var än. Men någonstans. Kanske på Stora torget om så krävs. Men dansas ska det. Och sen bo på Scandic och vara våra übersvennigaste jag. Av någon anledning lockar sånt beteende mig enbart på sommaren. Nu ska jag googla efter FBK-tröjor och för korta jeans till hela gänget.

3 kommentarer:

L sa...

LÄNGTAR!

E sa...

L: Det kommer bli ljuvligt! Puss

Anna L sa...

ÅÅÅ va roligt! När kommer ni?