tisdag 3 mars 2009

Any given tuesday

Bakishuvudvärk och lila tunga. En helt vanlig tisdag, alltså. Nu tuggar jag på en riskaka och kollar på tv-program som jag inte ens vill se. Men jag är för trött för att byta kanal.

I söndags bakade jag en äppelpaj som jag tog under armen och åkte ut på Lidingö. Käkade middag med bror, busade med deras hund och snackade en massa goja tills jag nästan missade sista Lidingöbananen hem. Kändes så skönt att träffa dem en sista gång innan jag åker. Cc kom hem från en intensiv helg i Rom i går och vi möttes upp hemma hos J över hämtmat och en påse i låda. En hel vår utan Cc blir omöjligt. Tur att Ryan airs pendel mellan Skavsta om Rom bara tar tre timmar.

Det slutade med att vi körde rysk roulette i smsform, lite för många cigaretter ut genom J:s fönster och funderingar på vem i mobilen man kan ringa klockan ett en tisdagnatt. Vi tog en varsin taxi åt varsitt håll och väl hemma i Bromma snubblade jag över ett rådjur som betade asfalt på gården. I dag hade jag tänkt träffa en kompis på St Eriksplan, men skjuter på det till i morgon och ägnar mig åt tvätt och packning. Jag undrar fortfarande hur man packar för tre månader, lär nog snart bli varse det omöjliga...

Dagar kvar till Rom: 1,5

2 kommentarer:

Anonym sa...

man packar inget och köper allt på plats! :) med andra ord en lätt packning. dra nu inte med dig 10 par skor, de köper du i skolandet höhö.

E sa...

Anna: Kanske om jag vore miljonär, hjärtat! :)