tisdag 26 augusti 2008

Onödigt nyfiken

En väldigt positiv sak med att jag slutar på Ab nu är att jag inte längre kan kolla in psykon som vi pixlar i tidningen. Jag har länge haft som vana att göra det, jag blir så jäkla nyfiken på pixlade ansikten att jag måste ta upp arkivet och kolla. Bara för att stilla min egen nyfikenhet...

I dag var första gången alla andra fick se bild på den där obehagliga tyskan i Arboga. Kanske är det för att man vet så mycket om utredningen, men jag tycker hon är riktigt läskig. Fast det mest obehagliga var när jag gjorde som jag brukar numera när jag hittar namn på förbrytare - söker efter dem på Facebook (nästan alla finns ju där). Då hittade jag bilder på tyskan och Arbogamammans sambo. Sånt ger mig chills. Och sånt blir det inget mer med nu, lika bra det!

Foto: Lina Boström Einarsson/Aftonbladet

3 kommentarer:

Anonym sa...

wah, fb är läskigt. men jag har någon slags hat-kärlek till det.

Tjohalia sa...

Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

E sa...

frida: Jag med. Läskigt att man inte finns om man inte finns på fb.
tjohalia: Tycker jag med!