måndag 10 november 2008

Dagens slutsatser

* Det tar tydligen mer än en timme för mina Mavalalack att torka. Snyggt som fan blev det när varje nagel såg ut som en krattad grusgång.
* Jag bryr mig inte om vilka som styr och ställer i AIK. Än mindre vilka som inte gör det.
* Ungskokt kyckling och broccoli må vara bra för katarren. Men smaklökarna jublade sannerligen inte. I morgon går jag tillbaka till krydda.
* Pistagenötter måste vara den enda nöten som inte går att köpa skalad.
* Folk i den här stan sparar gratistidningar på tok för länge. På sätet framför mig på väg till jobbet låg den här, PunktSE slutade ju ges ut i maj:
I övrigt var det en tidning med världens svåraste mejladress (i alla fall att förklara över telefon): punktse@punktse.se.

Kul och intressant inlägg, va?

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag har köpt pistagenötter skalade, men då var de osaltade och torra. och det är ju halva nöjet med dom att få öppna skalet :)

E sa...

frida: Fast varför är det så? Man skulle ju bli sjukt irro om alla jordnötter kom med skal...

Anonym sa...

ja, sant iofs.. och ibland går inte skalen att öppna heller. en facebookgrupp för detta kanske? ;)

E sa...

frida: Märkt "dagens i-landsproblem", kanske? ;)