fredag 7 november 2008

Liljor i plast

När jag gick hem från Systemet med en hemskt tung kasse såg jag en kille med en bukett blommor i näven. Ni vet, med sådan med plast runt som man bara hittar på större matbutiker. Vita liljor var det. Och han hade blanka skor på sig. Jag tycker det var fint. Killar med ett stort fång röda rosor kan kännas cheesy tycker jag, men det är något rart med att de köpt dem på Ica. Kanske är det det handfallna jag går igång på, men jag fick nästan något vått i blicken när jag såg den kraken i dag.
Men så har jag ju också varit miss Waterwork hela den här veckan...

Nu ska jag snygga till mig, ta en flarra rödtjut i näven och knata över till M och hans norrländska polare. Sedan Debban.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag blev också rörd.. blanka skor, mkt osexigt men också fint.

Anonym sa...

mm, det blir nåt pojkaktigt över det. som om mamma sagt till att han ska vattenkamma håret, putsa skorna och stryka skjortan (fast han vet egentligen inte varför han gör detta, men det är för någons skull... vilket är rörande)

E sa...

hanna: Mmm, mycket underligt.
frida: Ja men exakt så! Han kommer fatta om tio år.