fredag 28 november 2008

Hej då jobbet, hallå rödtjut!

Om jag förut tyckte det var svårt att hålla näven ur godispåsen när jag jobbade natt är det numera history. Och det har inget att göra med att jag har med mig morötter i en burk. Det mest effektiva sättet är att gå igenom bildbyråerna efter Bombay som jag gjort de senaste två kvällarna. Jag mår fortfarande illa. Se det som mitt tips inför helgen om suget efter chips blir alldeles för svårt att hantera...

Hade svårt att somna för femtioelfte natten (läs: morgonen) i rad och låg och tänkte på Italien. Klänning, pumps och skidjacka kommer bli en riktig hit i byn på kvällarna. Tur att alla kommer se jävliga ut. Lyckades hinna handla både skidvantar och en ny mössa i går, i dag siktar jag på underställ (mmm, sexigt), vinterstövlar och lite snygga partykläder.

Helgens schema:
fredag: drinkar på Grill med Kanal 5. Sedan Tranan, öl och flipper med L, B & M.
lördag: AK och K kommer hit på glögg och vin och annat. Sedan dans någonstans där det inte är evighetslång kö. Så, Filipstad alltså?
söndag: adventsfika här hemma med KK, MM och J. Vad bakar man till en sådan? Eller, det kanske är då man köper något och håller god min. Resten av kvällen: packa och tvätta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har hört att om man smular pepparkaka + daim och lägger i en form och häller vispad vaniljvisp ovanpå och ställer in i frysen blir gott. Har inte provat. Låter gott + billigt och tar kanske sju minuter.

Unknown sa...

Låter som en helkul helg! Får mig att tänka tillbaka på tiden utan småbarn.

Googla pepparkakscheesecake. Supergott.

E sa...

hanna: Låter lovande. Känns dock som det kan sluta i en lösrinnande katastrof! :)
janne: Jepp, those ware the days. Och kakan kollar jag upp nu!