fredag 21 november 2008

Thank God it is ... Friday

Alla hurrar för att det är fredag och jag biter i det sura och ska snart börja jobba. Jag avskyr att börja ett jobbigt pass en fredag eftermiddag. Då är det fika och lösgodis och "vad ska du göra i kväll?" överallt. Urk.

Jag försöker lura ut om jag vantrivs på jobbet eller om det är en fix idé. Efter mycket funderande tror jag inte det är det senare, vilket är så himla trist eftersom jag alltid varit så glad att jag har ett jobb jag gillar att gå till. Oavsett arbetsplats så har alltid jobbet varit roligt. Nu är både arbetsplatsen och arbetsuppgifterna som att hoppa ned i en mörk säck.

När jag behöver fundera gör jag två saker: diskar och promenerar. I dag valde jag det första och slängde även in städning i ekvationen. Det har gått ganska bra. Eller ja, lägenheten är ren i alla fall. Själv är jag nog lika förvirrad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jädrar vad segt. Man ska alltid lyssna till sitt hjärta, det är mitt främsta och även bästa tips.

E sa...

v: Thanx! Hjärta och magkänsla är mina enda kompasser, tror jag!