lördag 1 november 2008

Vi ses på torken!

"18 glas vin på en vecka är väl inte så mycket", tänkte jag och K i går när det diskuterades alkoholvanor hemma hos L. Hon hade tänt i brasan och köpt glögg och vi pratade och skrattade och åt mat hela kvällen. Och drack vin. Så klart.

Kanske är 18 glas rätt mycket ändå, i alla fall om man, i motsats till oss, har ett normalt liv med normala tider och normala jobb. Vi har inget av det just nu, och då funkar ju de där 18 bra för att sätta färg på annars lite trista veckor. Jag kanske borde överväga en vit vecka ändå, trots att jag verkligen inte vill. Det här är ju så mycket roligare...

Nu har jag varit ute och gått i solen en timma. Det står en spenatlasagne i ugnen och jag dricker julmust. Bra lördag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har också funderat mkt på det där med vit vecka. men det har mest blivit funderande hittils. ;)

Anonym sa...

Jag tror att så länge man funkar i det vardagliga livet, mår bra och inte får ågren över de 18 glasen, så är de helt okej.