söndag 21 september 2008

Efter en bra lördag

Ibland har man fina vänner. S tog på sig rollen som sugar mama i går och halade fram visakortet med beundransvärd snabbhet i baren. Jag var lite seg i starten, men när jag insåg att klockan närmade sig åtta och jag fortfarande inte hade gjort mig i ordning tog jag mig i kragen. Mötte upp de andra på Pet sounds vid nio och sedan blev det tonårsnostalgi eftersom dj:en hade den goda smaken att sikta in sig på Depeche, Cure, Smiths och andra godingar. Me likey!

Något som me did not likey var Debban i går. Fritz Corner är en jäkla fritidsgård ibland och gårdagen var tyvärr inget undantag. Men The Janitors var grymma och vi fick i alla fall en och en halv timme på dansgolvet innan den dj:en blev alldeles crazy.

Jag drog hem halv två och det var lika bra det, för då har jag haft ork till att börja med det evinnerliga flyttpackandet. Jag får alltid för mig att jag hatar det, men inser så fort jag startar att mitt sätt, att göra det medan jag kollar på tv-serier, är kanon.

Inga kommentarer: