tisdag 16 september 2008

Evighetsförkylning

Det här är inte hälsosamt. Jag gick och la mig runt tolv och sov sen rakt igenom hela natten och halva dagen tills hemtelefonen väckte mig. Tjugo i ett!!! Det är inte friskt någonstans och nu är jag fullständigt tidsvill.

Det första jag tänkte på var att jag inte kan ta min morgonpromenad (eftersom det var efter lunch, duh). Men sen kände jag att halsen fortfarande var svullen och öm och insåg att jag ändå inte hade kunnat ta den. I dag är dag arton på förkylningen, jag har aldrig varit med om något liknande. Hur mycket jag än vilar, medicinerar, c-vitaminbombar och husmorskurar så ger den inte upp.

Nu ska jag baka de här och de här...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Smarrigt!

Anonym sa...

Stackars. Men åh vad gott med muffins..

E sa...

holy: Jepp jepp!
hanna: Jag ger nog bort de flesta. Jag gillar bakandet mer än ätandet...

Anonym sa...

Det finns en kvinna i Uppsala som mer än gärna tar emot muffins. Hon är lite av ett muffinfreak!

E sa...

frida: Jag får buda över dem då!

Anonym sa...

Snorig? Hostig? Om inte lär det vara strepto! Jag var dåsig och hade halsont i lätt tre veckor men inget snor, och det var ju strepto. Svinkoppor fick jag också, rysligt mysigt.