måndag 15 september 2008

Måndags-hjärna

I dag är det måndag och det betyder att jag kände att jag kunde unna mig lite socker i mitt te. Dels för att det är grått och trist och (just det) måndag-ish ute, men mest för att jag skulle behöva kickstarta hjärnan med lite socker.

Den vill inte jobba, den vill bara tänka på annat. Som, till exempel:

* Var kan man köpa bubbelplast? Jag tror jag ska skippa tidningspapper till flytten och använda rolig bubbelplast istället, så slipper man diska trycksvärtade glas i månader sen.

* Är bubbelplast verkligen the way to go? Det kanske blir för tjockt? Kanske skulle man ta silkespapper istället. Var köper man det? Är det dyrt?

* Om det inte är så dyrt kanske jag har råd med ett tandläkarbesök snart. det skulle nog behövas. Hur många tänder har man egentligen i munnen? Är det sånt man borde veta?

* Om det är sånt man borde veta kanske man inte skulle klara sig så bra som man tror i "På spåret". Fast jag skulle ändå väldigt gärna vilja vara med där.

* Man kanske skulle satsa på ett lekprogram där man kan tjäna lite stålar istället. Så att man kan göra något med dem. Var kan man vinna lite pengar? "Sanningens ögonblick"? "Jeopardy"? Går det programmet ens längre?

* Och vad hände egentligen med "Lingo"? Och Martin Örn, som var programledare? Det var ett program som jag skulle vara riktigt bra på... Men kunde man verkligen vinna pengar där?

* Om inte, vad vann man då?

* Hur mycket pengar behöver jag vinna för att kunna resa bort någonstans? För det skulle jag verkligen behöva. Typ, New York. Jag är den sista på jorden som inte varit där och alla pratar om det och dollarn är billig och där är det okej att dricka vin och röka varje dag för man är ju på semester.

* Hur länge kommer man undan med "man är ju trots allt på semester"? Finns det en gräns och var går i så fall den? Är det efter de fem veckorna eller gäller det även de där som tar ut tre månader och ligger på en thailändsk ö?

* Vilken thailändsk ö var det egentligen de spelade i "The Beach" på?

* I går i Bridget Jones-filmen läste de den boken. Undrar vad Zellwegger egentligen vägde när hon skulle vara "tjock". Hon ser lite rund ut, men jag har väldigt svårt att tro att hon vägde mycket mer än 60 kilo. Stört att man då kan tycka att hon ser lite rund ut.

Och så här kan vi fortsätta i evighet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte heller hur många tänder jag har i munnen (till skillnad från någon annanstans). Jag har försökt räkna med tungan med det är som ett dödfött projekt.

E sa...

linda: Jag kollade upp det, 28. Och alltså räknade jag fel typ tio gånger i går.