måndag 8 september 2008

Mördarskorna

Varför ska det alltid vara så svårt att gå in ett par skor? Jag visste ju redan innan att jag har cp-fötter, det ärvde jag från min fantastiska familj. Men det här börjar nästan likna en fars. Numera har jag dock rutin på det, och därför alltid med mig ett par riskfria att byta med.

I dag var det nya stövlarna det gällde. De skavde upp två blödande kratrar när jag premiäranvände dem förra veckan och i dag var jag tvungen att byta till ballerina redan efter en och en halv timme. Då kändes det som det skulle skvalpa runt en liter blod i varje doja. Hur gör man egentligen? Ett tag när jag var yngre brukade jag linda hälarna med sån där "stuka foten"-linda, men det orkar jag inte hålla på med. Det måste ju finnas enklare sätt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gå till skomakare och be dom töja ut dom några millimeter.

E sa...

v: Hur har jag kunnat leva så länge utan den kunskapen? Jag ingen aning om att det fanns en sådan tjänst- tack! :)