tisdag 2 september 2008

Liza Marklund är Michael Bolton

Jag lattesurfar! Det vill säga, jag sitter på 7-Eleven med en billig te i pappmugg och 19 kronors-surfar. Självklart funkar inte det mobila bredband som jag beställt, så nu försmäcktar jag på denna ö.
Jag sitter på Rådmansgatan, lyssnar på ljudbok ("Livstid" av Liza Marklund - lättsmält underhållning) och väntar på att klockan ska bli fyra. Då ska jag träffa nya jobbet och skriva kontrakt, men tiden går väldigt långsamt och det är trist väder ute. Molnigt, men inte kallt. Bara ruggigt, precis så där så man måste växla mellan knäppt och uppknäppt jacka.

Varför får man förresten inte gilla Liza Marklund? Jag är inget jättestort fan, men jag tycker att hennes böcker kan vara alldeles lagom när man på semester eller så här, som ljudbok. Men det får man inte säga, av någon anledning vilket jag tycker är lite lustigt.

Det är lite som med Michael Bolton! Han har sålt över en miljon skivor i Sverige - men du träffar aldrig någon som har en. var har alla de skivorna tagit vägen? De, och Liza Marklunds böcker, måste finnas på samma ställe...

1 kommentar:

Anonym sa...

haha.. ja, jag har marklundböcker men däremot ingen boltonskiva. men du, ljudbok = bra tips! när man läser kurslitteratur är man inte så sugen på att plocka upp ännu mer text men ljudböcker funkar ju. ska gå och köpa omedelbums!