onsdag 10 september 2008

Inget - eller massor

Man skulle kanske kunna säga att jag inte gjort någonting alls i dag.
Jag vill hellre se det så här:

* Vaknade vid fyra när C kom hit efter sitt nattpass och upptäckte att förkylningen tagit omtag och koncentrerar sig nu på att jävlas med min hals.
* Gick upp vid elva. Tog en panodil, en stor kopp te och två mackor (rostade med Herrgårdsost och Bregott - gud så gott det är)medan jag kollade på Oprah och Rachel Ray.
* Kröp tillbaka ner i sängen vid halv ett och myste lite med C innan han skulle åka hem.
* Hämtade ut en Coldplay-biljett som skulle få en ny ägare. Åkte till Ringen och bytte den mot 750 kronor.
* Letade efter nya soffkuddar på Hemtex och Åhléns, men hittade ingen bra. Jag funderar på lila och guld, det blir nog bra mot det gråa. Köpte en dvd med "Gynekologen i Askim" istället, bara 89 riksdaler. Jag har ångrat att jag inte tittde när den gick i våras.
* Åkte hem och lyckades bränna blodpuddingen lite. Men den var god ändå.
* Dammsög, rensade upp bland kläder som blivit liggande och vattnade alla blommor.
* Tog tidernas längsta dusch, som innehöll alla tre element: skrubba, exfoliera, tvätta. Förånades över att det fortfarande finns något kvar i Babyface-skrubben jag köpte i Thailand - den är helt fantastisk!

När håret självtorkat ska jag ta en promenad och hämta ut en router till mitt nya trådlösa. Sedan blir det zapfest mellan Idol och Top Model.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh, där gjorde du en bra affär med biljetten. eller var det snuskbra platser kanske? jag skulle dock inte byta min mot alla pengar i världen.. eller jo, det skulle jag ju såklart. men ändå - love them!

E sa...

frida: Ja, jag vet inte. Jag är inte så sugen bara. Dessutom köpte jag biljetten med mitt ex och det känns inte så upplyftande att gå dit ihop. Biljetten är vanlig enkel ståplats, så 250 plus! :)

Anonym sa...

åh, nej det kan jag förstå. jag ska dock dit med mitt ex.. lustigt nog och coldpolay var lite av "vår musik". men det är drygt 1,5 år sen det tog slut så jag hoppas på att det går finfint (finfint = inget spontangråtande och "jag vill ha dig tillbaka"). 250 spänn är ju alltid nåt att glädjas åt iaf :)

E sa...

frida: Inget "jag vill ha dig tillbaka" här heller tror jag. Ändå obekvämt, av någon anledning. Hoppas spelningen blir awsome!