onsdag 15 oktober 2008

It's my life

"Vi älskar våra liv", konstaterade jag och K i måndags. Hon och E hade diskussioner om att hon inte var hemma så mycket medan han är det och M och jag hade alltid massa problem för att han ville sitta hemma och vara sambo och storhandla och tvätta och ha gemensam ekonomi och aldrig göra nåt kul ihop. Så K och jag förstår varandra. Och vi älskar hur våra liv ser ut just nu: inga sambos, inga enplansvillor, inga bebisar.

Samtidigt ser jag uppdateringarna på Fejsboken och räknar ut att sex av mina gamla klasskompisar har blivit eller ska snart bli föräldrar. Det finns inte ett spår av avundsjuka i mig, jag skulle inte ens kunna knyta upp mig på en ökenråtta just nu. Det kanske låter ego och oansvarigt, men just nu är det fantastiskt med måndagsmiddagar med öl, spontanresor och vinorgier. Jepp jepp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

the story of my life just nu..

E sa...

hanna: Bebisarna eller vinorgierna? ;)