torsdag 9 oktober 2008

Och så var det det här med signaler

Men, när blev klockan halv tre?!?? Jag har suttit i tjocksockar i soffan och gått igenom papper och gjort nödvändigheter på nätet medan jag druckit fyra koppar te. Så nu lär jag inte kunna behålla en droppe vätska i kroppen mer än tio minuter resten av dagen...

I går träffade jag en gammal kompis från gymnasiet och tog en öl (eller två öl och ett glas vin). Riktigt schyst, vi pratade enkelt bort fem timmar och han är lika skön att hänga med som på Tingvallatiden. En sak förbryllade mig lite dock, precis när vi skilts åt på t-banan och jag väntade på mitt tåg skickade han ett mess från tåget han satt på: "Lite kort kväll. Vad sägs om att fortsätta vindrickandet hemma hos någon..?". Är det en invit eller är det oskyldigt? Jag tycker jag varit i singelsvängen länge nog för att kunna gissa att det är det tidigare.

Jag avböjde på ett charmigt sätt. Hade jag varit fullare vet jag dock inte vad jag gjort, det var alltid lite spänning mellan oss i skolan och han såg rätt bra ut i går. Får se om det blir fler sessioner...

Förresten: det här är en riktigt dum rubrik.

3 kommentarer:

Anonym sa...

helt klart en invit. ingen tvekan. fan va kul! kör hårt!

E sa...

frida: Javisst. Utan någon som helst skam i kroppen!

Anonym sa...

Def. invit!

Och nä, skit i skam. Lever bara en gång etc etc