tisdag 21 oktober 2008

Vad säger alpmodet i år?

I går insåg jag och K vilket vårt största aber med alpresan är: vad fan ska man ha på sig? Vi är inte så bra på skidmode, knappast något vi praktiserar dagligen. Så frågorna kretsade kring: vad har man på sig på after skin? Hur kombinerar man utgång med skidjacka? Hur många jackor måste man egentligen ha med sig?

Jag vet inte om man ska gilla eller hata att det här är ett sådant problem för oss. Jag tror jag gillar det, det säger så mycket om det här gänget. Så fort vi pratar om den dyker ordet rödvin upp flera gånger oftare än stavar och pjäxor. Det liknar nog egentligen en muckresa mer än en skidresa, helt enkelt...

Hur vi än gör kommer vi komma ned till alpbyn med alldeles fel packning och sedan försöka hutta oss till att inte bry oss när folk glor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha. Snacka om att den här stressen kommer att tillta. Hur många jackor? Kommer det ens finnas snö? Ska jag bryta benen på skidor eller snowboard? Är skidlärarna så snygga att det är värt att ta lektioner? Vad ska man ha i sminkväskan som man tar med till after skin? Herregud. Jag kommer att ha gått in i väggen långt innan avresan.

E sa...

karin: Tack för ytterligare huvudbry, hjärtat. :) Vilka jäkla nervvrak vi kommer vara fram till dess, bota med rödtjut?