söndag 12 oktober 2008

Sånt man inte vill lyssna på i en taxi

Skoja inte vilken dålig stämning det blev i taxin hem. Eller tryckt, kanske mer är rätt beskrivning. Vad annat kan hända när en taxichaufför som kört hela dagen får en slutkörd kund i bilen och radion sänder ett reportage om en tjej som säljer telefonsex.

Det började med några stön och sedan eskallerade det med gnyenden och antydanden om att någon var hård och sedan gick det fullständigt åt skogen. Jag och chauffören sa inte ett knyst och jag stirrade ut genom sidorutan och låtsades ha blivit tillfälligt döv när motorvarven gick ned vid ett rödljus. Då bytte han till reklamradio och söndagsvänligt Billy Idol.

Nu blir jag påmind om hur stereotypt mycket jag älskar Pretty woman. Kanske håller jag mig vaken till slutet, med lite tur.

Inga kommentarer: