torsdag 30 oktober 2008

November preview

Man behöver inte vara raketforskare för att räkna ut att det här är en ganska dålig dag hittills.
* Beslutade mig för att kolla upp vad som är bra hårvårdsprodukter och vad som inte är det. Efter ett tag fick jag fram att alla shampoon som innehåller Sodium Laureth Sulfat snarare drar ut färgen ur håret än bevararar den och jag går in i badrummet och kollar på mina flaskor. Som första ingrediens på alla flaskor står det Sodium Laureth Sulfat, till och med på det dyra för färgat hår.
* Tvättar ändå håret med de giftiga sörjorna. Det tar en evighet för det att självtorka och jag vet att jag kommer se ut som den förlorade medlemmen i The Supremes i kväll.
* Jag har tvättid. Och utanför fönstret ösregnar det och jag orkar bara inte stå emot impulsen att skita i allt vad promenader och löprundor heter. Tre sådana i ösregn får räcka på en och samma vecka.
* Det är inget kul på Oprah.
* Det är något slags reprisavsnitt på Desperate.

Tur för mig att gnälliga tanter som jag har fina vänner som föreslår grekiskt och Okkervil River i kväll. Om inte annat kanske man kan få hångla med någon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser fram emot att gå på konsert med den förlorade medlemmen i The Supremes. Jag känner dessutom hångelvibbar i luften. När det är så här dåligt väder vill folk bara hångla på varandra. Så är det. Kram!

E sa...

karin: Jag älskar dina profetior, baby!