lördag 18 oktober 2008

Mitt i soppan

Äntligen hemma, med håret uppsnurrat i hög knut, örhängen av och vin i glaset. Kände mig som en alkis när jag stod i Systemetkön vid elva i morse och fick med mig nån classy flaska med skruvkork. Kände mig ännu mer som en alkis när jag snurrade på korken nyss efter att ha fyllt glaset, det påminner ju snarare om rörelsen när man korkar igen en spritflaska.
Med en gång tyckte jag kändes lite sorgligt, som en förortsmorsa med barn som var ute på dåligheter.

K och jag har snackat relationer i en timme över telefon. Vi undrar lite hur det alltid kommer sig att vi hamnar i drama. Det kan ju omöjligt vara vårt fel, det måste vara nåt från ovan, eller?
Det blev visserligen happy ending på gårdagen, men kanske med tillhörande soppa. Inte en soppa som nödvändigtvis har med mig att göra men ändå. Ska nog tänka en och två gånger innan jag vet hur jag ställer mig till hela situationen.

Jag förutspår att jag skickar ett mess till en av de inblandade innan kvällen är slut. Nu: feelbad-rulle i form av Closer. Bara för att vältra mig ytterligare en smula...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle kunna lista ugefär 2000 sms som jag funderat i evigheter på att skicka, skrivt om och ändrat flera ggr, för att sedan när jag väl skickat ångrat mig bittert. Jävla sms. Det var bättre förr. ;) Vin löser dock de flesta problem har jag märkt. Mkt bra.

Anonym sa...

Jag och mina vänner resonerar exakt likadant, det kan inte vara vårt fel att det blir soppa. Igår kväll hamnade jag i en riktigt kladdig soppa, men den var nog mitt fel trots allt. Redd och jävlig, var den.

Anonym sa...

Åh V, vadå fär soppa??? (jag är inte alls nyfiken, mest uttråkad.. hmm, not)

E sa...

frida: Löser- eller komplicerar. För helt plötsligt lät sms:et mycket bättre och skickades iväg. Nedrans!
v: Fy fasen, det är den värsta sorten. Misstänker att min är minst lika kladdig!