onsdag 28 januari 2009

Bara vanlig onsdag

Som planerat ligger jag under ett fluffigt täcke i soffan i dag. Ungefär lika fluffigt som det som vadderat hela mitt huvud. Jag vet inte om det är feber eller vad, men jag planerar att ligga kvar här ett tag till. Te, macka och en fruktsallad från Sleven. Mellan tuggorna mejlar jag om några rum i Rom. Jag hade glömt hur taskig italienarnas engelska verkligen är. De fattar oftast vad man själv skriver, men svarar sedan i en meningsbyggnad som är helt bananas. Jag kör texterna genom Google Translate, tillbaka till italienska och fattar lite mer.

Ute smälter himmel och mark ihop till en grå massa. Lätt då att man dagdrömmer lite. När jag landar på Fiumicino om en månad kommer det vara 15 grader ute. Och gärna sol också. Och mitt rum har balkong och ligger bara ett kvarter från K:s rum. Skönt att önska lite.

Inga kommentarer: