onsdag 14 januari 2009

Liten lördag

I natt kom det vatten ur både kranen OCH rören. Härlig överraskning när det enda man vill är att borsta gaddarna och krypa ned i sängen. Istället vadade jag i vatten i badrummet. Knappast bra på något sätt när man är inomhus. Gick upp urtidigt och ringde till felanmälan - igen. De måste undra vad jag håller på med i den här lägenheten...

Liten bon voyage-fika på centralen där gänget samlats för att vinka av världens sötaste K. Hon är i luften nu, på väg till härliga Vietnam för surfing, sol och kontemplation. Och jag är avis. Jag och M kände oss lite vissna när vi klev av hemma i Aban och gick till Ica, båda småklagande över tråkiga jobb och med drömmar om annat.
Nu promenad med radiodokumentär, sedan bad och middag med rödvin och knullpastan (som den kallas, lär inte göra något sådant för mig i dag dock).

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad innehåller knullpastan? Kan ju vara bra för framtida offer.

Anonym sa...

men vicky! inte ska väl du?! :*

E sa...

v: Ruccola, tagliatelle, chevré, pinjenötter, tomat och kyckling. Har hittills 100 procent framgång för alla inblandade! :)
frida: Sådana recept vill väl alla ha?

Anonym sa...

Darn vad gott. Och F, när den nuvarande drar ut i världen igen så kan det behövas back up-plan. ;)

Anonym sa...

E: ja sant iofs. och jävlar vad gött det lät. kombinationen chevré och pinjenötter är ju himmelsk.
V: hahaha, that's my girl!

E sa...

v: En kompis kom på namnet när vi kom på att alla dejter där vi bjudit på den fick happy endings. Men det går minst lika bra utan dejt också!:)
frida: A match made in heaven!

Anonym sa...

Minst lika bra utan? Jag förstår inte vad du menar. :)

E sa...

v: Okej, inte RIKTIGT lika bra! ;)