söndag 18 januari 2009

Skäms

Mitt liv kunde inte vara tråkigare när jag jobbar helg. Det är som att lägga karbonpapper över varje dag. Vakna, en timme powerwalk, duscha, slötitta på kass tv, äta grötlunch (?) och sedan hoppa på t-banan. Sedan elva timmar tråk, in i taxin, tvätta av sminket, kolla inspelad skäms-tv och sedan läsa två sidor helgbilaga innan jag slocknar. Uppfriskande va? Tyvärr överdriver jag inte nu, det här är VARJE dag. Nästan med sekundpassning.

Skäms-tv:n är väl det enda som ändras. Att försöka varva ned framför tv:n klockan halv två på natten är inte det enklaste, det är då det är "Ibiza ocencurerat" som regerar. Och jag vill inte se brittiska tonårsslynor spy i kors. Därför skummar jag alltid tv-tablån innan. Någon sitcom, tv-serie eller film jag sett? Japp, då programmerar jag boxen. I dag spelar den in Amazing Race och Miami Ink. Det var det bästa jag kunde hitta. Helgen vecka tre går till historien som en (ganska) stor besvikelse.

Inga kommentarer: