måndag 12 januari 2009

Big spender. Typ.

I Stockholm kan lunch kosta lite vad som helst. I dag: 250 kronor. Och då var det visserligen på ett ställe som serverade Ramlösan i vinglas, hade tända kandelabrar och bjöd på världens mest fantastiska aptitretare i form av jordärtskockssoppa. Allt i ett sällskap som hivade upp företagskortet och mumlade något om representation så fort det dukades undan. Jag klagade inte. Men det känns ju lite småfånigt med finlunch när man i vanliga falla käkar matlåda direkt ur lådan.

Sen tog jag en sväng via PUB och Drottningsgatan och gjorde tre riktiga kap: Drömkoftan, mina favvo-bastoppar och Chanelliknande quiltad väska på Beyond Retro. Det var egentligen bara meningen att jag skulle lämna tillbaka ett nattlinne, men jag valde att ignorera mitt panka tillstånd. För övrigt har jag världshistoriens skönaste bh på mig. Och den kostade mindre än lunchen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar dina såna här typ vardagsinlägg. Mer!

E sa...

hanna: Alrighty, ska försöka.