måndag 26 januari 2009

Från Värmland till Rom på tio timmar

Det är konstigt när man springer på folk från sitt förflutna. Särskilt som det är folk man knappt tänkt på under flera år och som man plötsligt märker att man har inte avslutat det man började med. Saker sades och saker gjordes. Mycket underligt.
Annars var Karlstad lika fint som alltid. Pappa, vinmys, nya Femtonhuset, Kori, hockey, stadsbuss, Norrstrand, förfest, bubbel, grogg, spelning, Nöjes, efterfest, bakispizza och vips satt man på tåget hem igen. Jag sov två timmar med Dido i öronen och vaknade upp lagom till Gnesta. Fick lite Stockholmsågren, vilket jag aldrig får annars, men hann knappt fundera på det innan jag stod på Ica Aban och betalade mjölk, avocado och broccoli. Allt som vanligt igen, liksom.

I dag har jag betalat min skola i Rom, ringt CSN och fyllt i ytterligare ett papper om studielån. Kollat lite väderprognoser och funderat över vad man packar för tre månader och vad man packar detta i. Har också kollat flygbiljetter, men vill ändå vänta tills antagningsbeskedet kommer. Först då kanske det känns definitivt. Nu ska jag smygtitta på svt:s nya "Öga mot öga" medan jag äter fruktsallad här på jobbet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ahhh jisses du gör det verkligen!! hoppas hoppas så innerligt att jag kan komma och hälsa på. meddela med en gång när du kommit in vilka datum som gäller. här ska det ges igen för gammal ost haha =) räkna med minst 11 dar HAHAHAHA. närå. men kanske tre...

E sa...

Anna: Haha! Hämnden är ljuv, va?