fredag 16 januari 2009

Lite opassande

I dag känns det som vår. Så klart bara hittepå, men vi kan väl låtsas. Strövade runt i Sumpan på förmiddagen, i oknäppt skinnjacka och solglasögon. Solglasögon får man inte ha på vintern i Sverige, men det har jag alltid struntat i. Det är ju då man behöver dem mest.

Jag vaknade i dag och hade ont på ett ställe som jag aldrig har haft ont på: den delen av rumpan man sitter på. Typ på benet – om det nu finns något sådant där. Mycket underligt och förvirrande. Först funderade jag på vad det var som hände på dejten med S egentligen. Men sen kom jag på att det var spinningen. De nya cyklarna kommer förmodligen bli min död. Eller min rumpas i alla fall. Jag vet, to much info, men det är det mest spännande som hänt mig i dag so far. Det och att jag duschat så länge och så varmt att jag trodde att huden skulle lossna och springa skrikande ut ur badrummet.

Snart: Första av 33 timmar helgjobb. Det är ju så att man vill dö.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars helgjobbare. Nästa helg desto trevligare.

Anonym sa...

ah, sittbenen. ajajaj.

E sa...

Hanna: Yes! Jag räknar dagarna. :)
frida: Haha, precis dom! Men jag visste inte vad jag skulle kalla dem. Ajaj.

Oh Julie. sa...

Jag står vid din sida när det gäller solglasögon på vintern!!!

E sa...

Julie: Jag vet! Du och jag, Julia. Du och jag.