onsdag 21 januari 2009

Överkvalificerad

Jag tyckte det var alldeles nyss som jag hankade mig fram på ett halvtaskigt CV med arbetsprover från en lokalblaska. Hux flux har man hunnit bli något så banalt som "överkvalificerad" utan att fatta hur det gick till. Hur man nu kan vara överkvalificerad vid 25.

Med andra ord är Italien-planen on igen. Och sjukt försenad. Jag fick migrän när jag började fundera över hur jag ska hinna med allt innan det är dags att dra. Detta inkluderar hinna spara ihop till ytterligare två månadshyror. Men ändå: I T A L I E N! Återstår bara magontet att i morgon bestämma mig när jag tackar nej till fortsättningen jag blivit erbjuden här.

A & A var så hjärtans söta i dag och frågade om tjänsten och om jag hört något och "du kommer säkert få den". A gör sina examinationer på makeup-skolan och jag var catwalk-glam och 40-talsbrutta på ett av proven i dag. Det blev dock uppenbart att jag inte ska jobba framför kameran. Bortskrubbandet av sminkkakorna gav mig rödrosig och lite ömmande hy - inte bra för mina stackars vinterkinder. Sen gick vi längre ned på Drottninggatan och tog en pasta till lunch och vidare till Vetekatten för fika och snicksnack. Härligt – trots att kroppen gick i strejk av att gå upp kvart i sju på morgonen.

Inga kommentarer: