fredag 2 januari 2009

Första januari räknas aldrig

I dag är årets första dag. I går räknades inte. Den kan omöjligen räknas när man försöker hyperventilera bort illamåendet i en taxi och ligger utslagen på badrumsgolvet. Silverstolpen gjorde ett shout out på fejan och undrade om folk hade glömt något hos honom efter nyårsfesten. Jag tror bestämt att mitt och K:s förnuft ligger där någonstans i röran av tomma bubbelflaskor och cigarettfimpar. Jag fick inte med mig det därifrån i alla fall. Min hälsa fick jag till slut tillbaka efter mjölkstuvade makaroner, duntäcket i soffan och gamla sitcoms.

Nytt år, nya möjligheter? Möjlighet till bättring, kanske.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hela säsong 6 av Vänner?

E sa...

v: Close enough. Jag tror det var säsong tio! :)

Anonym sa...

Jag tänkte sista, men det är ju SATC som har 6 säsonger. :)

E sa...

v: Då låter det som vi säg samma sak då!